• Reserva per hores
  • Català
    • Català
    • Español
  • Follow
  • Follow
RESERVA PER HORES
  • Inici
  • Despatxos
  • Oficina Virtual
  • Contacte
  • Àrea personal

Com el Design Thinking pot ajudar a innovar a les empreses i comerços

by admin | febr. 28, 2022 | Notícies d'interès | 0 comments

En un món de constants i ràpids canvis, saber adaptar-se és fonamental. Això s’aplica a qualsevol persona, però també a les empreses i negocis que tracten de tirar endavant en un entorn canviant. Més ara, quan la pandèmia ha portat nous canvis, a més d’una crisi econòmica que obliga a redefinir-se i anticipar-se a noves situacions.

Una manera de fer front a aquesta situació és a través del Design Thinking, una metodologia per a resoldre creativament els problemes i noves necessitats, que se centra en les necessitats de les persones. El Design Thinking pot aplicar-se a qualsevol tipus d’empresa o negoci, i pot ajudar a conèixer què és el que realment necessita cada client, què és el que valora o fins i tot què és el que no li agrada.

Què és el Design Thinking?

En paraules de Matilde Martínez Casanovas, doctora en Creativitat, Innovació i Aprenentatge i experta en el desenvolupament de la creativitat i la innovació en les organitzacions, el Design Thinking és un procés per a la resolució creativa de problemes. “És molt interessant, perquè comença amb les persones i les seves necessitats”, assegura.

El procés del Design Thinking implica cinc passos: empatitzar, definir, idear, crear prototips i testar. Aquests passos no segueixen un procés lineal, sinó que en qualsevol moment es pot avançar o tornar enrere en alguna de les fases.

El primer pas consisteix a empatitzar amb el client. “Cal observar-los, entendre’ls i intentar sentir el que ells senten. A continuació podrem seleccionar quines necessitats concretes els hem de solucionar i haurem de definir molt bé el problema a solucionar. Com deia la nostra professora de matemàtiques: defineix bé el problema i ja tindràs la meitat de la solució”, explica Martínez.

Així s’arriba a la fase de la ideació, un dels “moments més atractius del mètode, l’eclosió creativa per a generar idees”. A continuació, cal convertir les millors idees en dissenys reals que les persones puguin veure, tocar i amb les quals puguin interactuar, es tracta de prototipar les millors idees. Finalment, toca testar el prototip amb els nostres clients, deixar que experimentin i així poder decidir si iterem en alguns dels passos o donem per finalitzat el disseny.

El Design Thinking “ve a ser una lent a través de la qual podem observar les tendències de la societat, detectar les seves necessitats i, finalment, solucionar-les. Es tracta, per tant, d’una metodologia que, mitjançant la sensibilitat del dissenyador i els seus diferents i múltiples tècniques de resolució de problemes, és capaç de satisfer les necessitats de les persones d’una forma tecnològicament factible i comercialment viable”.

Innovar en el comerç local

El Design Thinking pot aplicar-se a qualsevol sector, inclòs el del comerç local. En aquest cas, dota als comerciants d’eines i coneixements perquè es puguin enfortir per si mateixos.

Segons Matilde Martínez Casanovas, el primer que han de fer els comerciants “és definir les necessitats i problemes dels seus clients centrant-se en la persona i no en el producte, per a poder acabar oferint, mitjançant aquesta metodologia, solucions a aquestes problemàtiques de forma enfocada i poder prendre decisions de manera intel·ligent”.

Això és precisament el que han fet els comerciants que han participat en la formació específica per a comerç local realitzada recentment. En aquesta formació, explica l’experta del TecnoCampus Màrian Buil, doctora en Economia, van sorgir algunes iniciatives molt interessants. Per exemple, es va proposar el ‘Magic Mirror’, uns miralls intel·ligents situats a les botigues que es connecten mitjançant un dependent virtual -prèviament configurat- amb els joves compradors. Aquest dependent coneix totes les seves necessitats i l’assessora d’aquells productes i serveis que responen al seu estil de vida.

Una altra de les solucions proposades va ser el ‘Paquet Ca’, que consisteix en un servei de lliurament a domicili de les compres realitzades en el comerç local realitzat per joves que adopten un gos en la gossera. Pel servei a domicili el jove obté un val de descompte per a realitzar noves compres en el comerç local.

Roser Moré, presidenta de la FAGEM, es mostra molt satisfeta “d’haver fet possible aquest curs tan interessant, ja que el comerç ha de fer front a molts canvis i són els propis comerciants que han d’impulsar-los”. La FAGEM ha liderat aquest projecte juntament amb la Cambra Maresme buscant finançament i empreses participants.

Després de la formació dirigida al comerç local, es prepara un nou curs enfocat a Recursos Humans. Segons explica Buil, “una de les preguntes més freqüents en entorns empresarials és com aconseguir més i millors idees, com impulsar la creativitat dels treballadors”. Ja que les empreses detecten que “ja no val pensar ‘per a’ el client, hem de conèixer les seves circumstàncies, els contextos, posar-nos en la seva pell, perquè, des d’aquí, puguem treballar ‘amb’ el client. Només d’aquesta manera podrem aportar un valor essencial. Un dels mètodes clau per a poder aportar aquest tipus de creativitat és el Design Thinking”.

Buil considera que és important que els responsables de gestió de les persones i recursos humans de les organitzacions pensin en la impartició de cursos de Design Thinking per a tot el personal de les seves organitzacions perquè ens permet alinear l’experiència del client amb la de l’empleat, així com anar més enllà de la creació de programes i processos per a passar a dissenyar experiències significatives, atractives i agradables.

Font: LaVanguardia

Submit a Comment Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Altres noticies d'interès

Centre de Negocis CN 

Carrer Grionella, 1, baixos
17005 Girona
Catalunya

Preguntes freqüents

Política de privacitat 

Política de cookies 

info@centrenegocis.es 

(+34) 972 40 62 70 

PLA EMPREN

Un pla pensat per totes aquelles empreses que comencen, i volen oferir una presència digital, aquest pla inclou contingut de xarxes socials i disseny web.

Aquest pla inclou
  • Domocili Social Basic
  • 7 hores de despatx al mes
  • Contingut mensual a les Xarxes Socials*
  • Disseny i desenvolupament de la pàgina web*

* Aquest pla té una permanència mínima d’un any.

* El contingut pel preu base a les xarxes socials serà d’un contingut d’histories/post/reel/carrusel/tiktok.

* El disseny de la pàgina web s’entregarà en un termini màxim de 2 mesos i el desenvolupament de la web s’entregarà en un plaç de 3 mesos més.

* Tindràs dret a 3 revisions sobre el disseny de la web abans de desenvolupar-la.

* El pla inclou el manteniment de la web.

 

Demane'ns més informació

OFICINA VIRTUAL – Pla professional

Domicilia la teva empresa, atén a les teves visites a Girona i deixa que nosaltres fem la recepció de les teves trucades.

Aquest pla inclou
  • Domicili social i fiscal i recepció de trucades
  • Recepció de paqueteria i correspondència
  • 4 hores de sala de reunions a la setmana
  • Gestió d’entrega de documentació a la recepció del centre

OFICINA VIRTUAL – PLA BÀSIC

El nostre pla més bàsic per domiciliar la seva empresa a Girona, amb servei de recepció de correspondència inclòs.

Aquest pla inclou
  • Domicili social i fiscal
  • Recepció de paquetería i correspondència
  • 1 hora de sala de reunions al mes

Vols venir a veure algún dels nostres despatxos?

Domicili Social

PLA AVANÇAT

Domicilia la teva empresa i atén a les teves visites a Girona amb les 5 hores al mes de lloguer d’oficina que inclou el pla.

Aquest pla inclou
  • Recepció de les seves trucades, i recollir l’encàrrec de forma personalitzada
  • Avís immediat de recepció de trucades via correu electrònic o WhatsApp
  • Bústia privada
  • Domicili social i fiscal i recepció de faxos al CN
  • Recollim la seva missatgeria, correspondència i paqueteria a la recepció del centre.
  • Escanejar la correspondència rebuda i enviar per mail si ho desitja el client
  • Entreguem i recollim la seva documentació a la recepció del centre
  • 5 hores de despatx o sala de juntes al mes

Fes la teva reserva:

Loading...
Powered by Bookly — WordPress Booking Plugin

Termes i concicions del lloguer per hores
  • L’arrendatari es compromet a deixar el depatx tal com se li entrega, en perfectes condicions, i és el responsable de pagar els desperfectes o perduda de materials, mobiliari i objectes avall en el punt 3 esmentats soferts durant el temps que tingui llogat el despatx.
  • L’arrendatari gaudirà dels serveis que s’ofereixen a CN, tals com, cafeteria, recepció de visites, servei de fotocòpies i sala d’espera durant el temps que tingui llogat el despatx, es detallen els preus dels serevis no inclosos amb el lloguer a l’Annex I que s’adjunta en aquest document.
  • L’arrendatari, en cap cas, podrà fer ús de la direcció del centre per rebre la seva correspondència així com tampoc podrà fer ús del telèfon centraleta com a recepció de les seves trucades si no contracte un servei de domicili social adicional amb el Centre de Negocis CN.
  • El despatx consta de: 1 taula d’escriptori, 1 cadira d’escriptori amb rodes, 1 taula rodona, 4 cadires de convidats i 1 armari.
  • Aquest contracte només és d’ arrendament, qualsevol incident ocorregut dins del despatx, serà responsabilitat de la persona que el lloga i respon davant de qualsevol dany material com a personal.
  • Les cancel·lacions o modificacións de les reserves s’han de notificar amb 12 hores d’antel·lació, del contrari PROGIRONA SERVEIS IMMOBILIARIS, SL, es reserva el dret de cobrar l’import del lloguer de forma parcial o total, excepte si fos per causa de força major.
  • El pagament de les reserves per hores sempre s'han de fer de forma anticipada.