RESERVA PER HORES
RESERVA PER HORES
  • Follow
  • Follow
  • Inici
  • Despatxos
  • Oficina Virtual
  • Contacte
  • Àrea personal
  • Català
  • Español

Els nous contractes de la reforma laboral entren en vigor aquesta setmana

by admin | març 28, 2022 | Notícies d'interès | 0 comments

L’última fase de la nova reforma laboral entra en vigor aquest 31 de març. Dissenyada per reduir l’elevada temporalitat en el mercat laboral espanyol -la més elevada de la UE-, aquest dijous comencen a operar els nous formats de contractació. També s’endureixen les sancions d’Inspecció de Treball en cas de frau. Tot això coincideix amb la finalització dels ERTO per la covid, que empenyen a les companyies cap a nous models consensuats entre el Govern, la patronal i els sindicats.«Ens hem inflat a enviar circulars. Hi ha molta incertesa entre les empreses», explica la portaveu del Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya, Aurora Rodés. «Estem rebent moltes consultes, moltes companyies no tenen clar com adaptar els contractes i l’increment de les sancions preocupa molt», coincideix el director de relacions laborals de Foment del Treball, Javier Ibars. Tota transició incorpora elements d’incertesa i la primera reforma laboral que reestructura la contractació temporal des del 1984 no ha estat menys.

La principal novetat és que el contracte d’obra i servei, que fins ara representava el 40% de la contractació temporal a Espanya, desapareix i les empreses hauran de derivar tot aquest flux de contractació cap a altres formats. «Davant del dubte, fix discontinu», és la instrucció que es dona des del col·legi dels gestors als seus associats. Aquest model consisteix en un contracte indefinit, però amb el qual l’empleat només treballa quan l’empresa el crida davant un pic de feina. Fins ara era un clàssic als hotels, que funcionaven durant l’any amb una plantilla mínima i després en campanyes ampliava plantilla cridant a files als fixos discontinus. «És una norma que reforça molt la causalitat. El fix discontinu guanyarà pes, però no tot ha d’anar aquí», apunta el director de l’Adecco Group Institute, Javier Blasco. En aquest sentit, una altra novetat és que les empreses de treball temporal (ETT) podran fer fixos discontinu per a la posada a disposició, cosa que abans no podien fer.

D’altra banda, el catàleg de contractes temporals queda definit de la següent manera: es manté el contracte per cobrir baixes i s’incorporen dos tipus de contractes temporals, un per causes imprevistes, que permeten signar a algú per un temps no superior de sis mesos, i un altre per causes imprevistes, que no pot allargar-se més de 90 dies consecutius, pensats, per exemple, per a les campanyes de rebaixes del comerç.

Al mateix moment, si bé les noves modalitats d’ERTO porten formalment en vigor des de la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) de la reforma, el 31 de març venç l’última i definitiva pròrroga d’aquests expedients per covid, en els quals segueixen inclosos uns 102.384 treballadors suspesos, segons les últimes dades de la Seguretat Social. Quan els ERTO acabin, les companyies que continuïn precisant d’expedients per a ajustar les seves plantilles podran accedir a les modalitats de la reforma laboral; ja siguin els ERTO per causes productives o organitzatives, els de força major (que sumen els supòsits sanitaris) o el nou Mecanisme XARXA, per al qual el Govern preveu obrir ajudes extraordinàries en el Consell de Ministres de demà.

Font: Diari de Girona 

Submit a Comment Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Entrades recents

  • 6 ajudes per a joves emprenedors
  • Com fer créixer el teu negoci?
  • Llei 11/2021 prevenció i lluita contra el frau fiscal
  • Aurora, una acceleradora d’startups que lluita contra la crisis climàtica
  • Els nous contractes de la reforma laboral entren en vigor aquesta setmana

Altres noticies d'interès

BY·CN

Centre de Negocis CN

Carrer Gironella, 1, baixos
17005 Girona
Catalunya

Preguntes freqüents

Política de privacitat 

Política de cookies 

info@centrenegocis.es 

(+34) 972 40 62 70 

PLA EMPREN

Un pla pensat per totes aquelles empreses que comencen, i volen oferir una presència digital, aquest pla inclou contingut de xarxes socials i disseny web.

Aquest pla inclou
  • Domocili Social Basic
  • 7 hores de despatx al mes
  • Contingut mensual a les Xarxes Socials*
  • Disseny i desenvolupament de la pàgina web*

* Aquest pla té una permanència mínima d’un any.

* El contingut pel preu base a les xarxes socials serà d’un contingut d’histories/post/reel/carrusel/tiktok.

* El disseny de la pàgina web s’entregarà en un termini màxim de 2 mesos i el desenvolupament de la web s’entregarà en un plaç de 3 mesos més.

* Tindràs dret a 3 revisions sobre el disseny de la web abans de desenvolupar-la.

* El pla inclou el manteniment de la web.

 

Demane'ns més informació

OFICINA VIRTUAL – Pla professional

Domicilia la teva empresa, atén a les teves visites a Girona i deixa que nosaltres fem la recepció de les teves trucades.

Aquest pla inclou
  • Domicili social i fiscal i recepció de trucades
  • Recepció de paqueteria i correspondència
  • 4 hores de sala de reunions a la setmana
  • Gestió d’entrega de documentació a la recepció del centre

OFICINA VIRTUAL – PLA BÀSIC

El nostre pla més bàsic per domiciliar la seva empresa a Girona, amb servei de recepció de correspondència inclòs.

Aquest pla inclou
  • Domicili social i fiscal
  • Recepció de paquetería i correspondència
  • 1 hora de sala de reunions al mes

Vols venir a veure algún dels nostres despatxos?

Domicili Social

PLA AVANÇAT

Domicilia la teva empresa i atén a les teves visites a Girona amb les 5 hores al mes de lloguer d’oficina que inclou el pla.

Aquest pla inclou
  • Recepció de les seves trucades, i recollir l’encàrrec de forma personalitzada
  • Avís immediat de recepció de trucades via correu electrònic o WhatsApp
  • Bústia privada
  • Domicili social i fiscal i recepció de faxos al CN
  • Recollim la seva missatgeria, correspondència i paqueteria a la recepció del centre.
  • Escanejar la correspondència rebuda i enviar per mail si ho desitja el client
  • Entreguem i recollim la seva documentació a la recepció del centre
  • 5 hores de despatx o sala de juntes al mes

Fes la teva reserva:

Loading...
Powered by Bookly — WordPress Booking Plugin

Termes i concicions del lloguer per hores
  • L’arrendatari es compromet a deixar el depatx tal com se li entrega, en perfectes condicions, i és el responsable de pagar els desperfectes o perduda de materials, mobiliari i objectes avall en el punt 3 esmentats soferts durant el temps que tingui llogat el despatx.
  • L’arrendatari gaudirà dels serveis que s’ofereixen a CN, tals com, cafeteria, recepció de visites, servei de fotocòpies i sala d’espera durant el temps que tingui llogat el despatx, es detallen els preus dels serevis no inclosos amb el lloguer a l’Annex I que s’adjunta en aquest document.
  • L’arrendatari, en cap cas, podrà fer ús de la direcció del centre per rebre la seva correspondència així com tampoc podrà fer ús del telèfon centraleta com a recepció de les seves trucades si no contracte un servei de domicili social adicional amb el Centre de Negocis CN.
  • El despatx consta de: 1 taula d’escriptori, 1 cadira d’escriptori amb rodes, 1 taula rodona, 4 cadires de convidats i 1 armari.
  • Aquest contracte només és d’ arrendament, qualsevol incident ocorregut dins del despatx, serà responsabilitat de la persona que el lloga i respon davant de qualsevol dany material com a personal.
  • Les cancel·lacions o modificacións de les reserves s’han de notificar amb 12 hores d’antel·lació, del contrari PROGIRONA SERVEIS IMMOBILIARIS, SL, es reserva el dret de cobrar l’import del lloguer de forma parcial o total, excepte si fos per causa de força major.
  • El pagament de les reserves per hores sempre s'han de fer de forma anticipada.