• Reserva per hores
  • Català
    • Català
    • Español
  • Follow
  • Follow
RESERVA PER HORES
  • Inici
  • Despatxos
  • Oficina Virtual
  • Contacte
  • Àrea personal

Saps quines conseqüències té la reforma laboral per als autònoms?

by admin | març 7, 2022 | Notícies d'interès | 0 comments

L’última reforma laboral porta canvis per als autònoms. Entre elles, una pujada de la quota mensual a la Seguretat Social i diferents bonificacions per a reduir-la. La base màxima de cotització puja aquest 2022 fins als 4.139,40 euros i la mínima, fins als 960,60 euros. Això es tradueix en una pujada de la quota mensual, deixant en 293,94 euros al mes la quota mínima per als autònoms i en 377,87 euros al mes la dels societaris.

D’altra banda, a partir d’ara també tenen dret a més de deu tipus de bonificacions per a reduir aquesta aportació a la Seguretat Social que convé que coneguin per si poden acollir-se a elles. La més coneguda és la tarifa plana per a aquells autònoms que mai abans han estat d’alta en el RETA (Règim Especial de Treballadors Autònoms) o bé no ho han estat en els últims dos anys.

Nous emprenedors

I és que la xifra no deixa de créixer. L’any passat es va tancar amb 2.033.891 treballadors per compte propi, segons les estadístiques del Ministeri de Treball. Per a aquestes noves incorporacions està pensada aquesta tarifa plana que contempla una quota fixa de 60 euros al mes durant el primer any. Un període que es pot prorrogar per 12 mesos més si, a més, l’autònom que desenvolupa l’activitat el fa en llocs amb menys de 5.000 habitants. Es calcula que entorn de 200.000 autònoms podran acollir-se a aquesta modalitat segons les xifres subministrades pel Ministeri de Seguretat Social.

Les bonificacions plantegen reduccions en la quota per edat, per maternitat o paternitat o per contractar un familiar

La tarifa plana podrà ampliar-se altres dotze mesos més, fins als 36 en els casos de dones menors de 35 anys i d’homes menors de 30 anys. Aquests dotze mesos addicionals la seva quota d’autònom tindrà una bonificació del 30%. Una mesura que respon a la realitat del col·lectiu. Els homes representen el 63,9% i les dones, el 36,1% del total. Aquest és una dada especialment rellevant a l’hora de realitzar una radiografia del mercat laboral. També ho és el de l’edat, concretament, el 73,9% de les persones treballadores per compte propi supera els 40 anys.

D’aquí ve que entre aquestes bonificacions s’incloguin també les que plantegen reduccions per edat i altres per maternitat o paternitat o per contractar un familiar, entre altres.

Espai per a millorar

La recentment estrenada norma també genera dubtes. Fernando *Parrilla és il·lustrador i operador de càmera. Entén que cada treballador, assalariat o autònom, ha de pagar una quota a la Seguretat Social perquè “crec en els serveis públics i en Estat del benestar, però potser aquesta quota hauria d’estar referenciada en el que factures cada mes, com succeeix en altres països”, manifesta. “Si un mes facturo 300 euros, pagament 293,94. Si facturo 3.000, pagament el mateix. I si no facturo res perquè és agost i en aquest mes no hi ha tant de treball, igual”, afegeix.

La quota mensual que paguen els autònoms es revisa de manera paral·lela al salari mínim interprofessional (SMI), d’aquí ve que una pujada del sou d’un treballador per compte d’altri s’equilibri amb una pujada de la base de cotització dels autònoms i, en conseqüència, una pujada de la quota.

Els experts recomanen guardar factures de totes les despeses per si hi ha inspecció fiscal

Les inspeccions fiscals són un altre mal de cap. Alguns autònoms recorren a gestors per a les declaracions d’IVA trimestral i resta de paperassa tributària. Des de fa uns anys Hisenda va digitalitzar els seus recursos i tant la declaració com el pagament del tribut poden fer-se de manera telemàtica.

Una eina que suavitza un terreny que tradicionalment és relliscós per als emprenedors. Sobre aquesta qüestió, un tip dels experts: ells recomanen guardar factures de totes les despeses, fins i tot mails que justifiquin aquelles despeses que després siguin objecte de deducció en l’IVA per si hi ha inspecció fiscal. Més val prevenir que curar.

 

 

 

 

Font: Lavanguardia

Submit a Comment Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Altres noticies d'interès

Centre de Negocis CN 

Carrer Grionella, 1, baixos
17005 Girona
Catalunya

Preguntes freqüents

Política de privacitat 

Política de cookies 

info@centrenegocis.es 

(+34) 972 40 62 70 

PLA EMPREN

Un pla pensat per totes aquelles empreses que comencen, i volen oferir una presència digital, aquest pla inclou contingut de xarxes socials i disseny web.

Aquest pla inclou
  • Domocili Social Basic
  • 7 hores de despatx al mes
  • Contingut mensual a les Xarxes Socials*
  • Disseny i desenvolupament de la pàgina web*

* Aquest pla té una permanència mínima d’un any.

* El contingut pel preu base a les xarxes socials serà d’un contingut d’histories/post/reel/carrusel/tiktok.

* El disseny de la pàgina web s’entregarà en un termini màxim de 2 mesos i el desenvolupament de la web s’entregarà en un plaç de 3 mesos més.

* Tindràs dret a 3 revisions sobre el disseny de la web abans de desenvolupar-la.

* El pla inclou el manteniment de la web.

 

Demane'ns més informació

OFICINA VIRTUAL – Pla professional

Domicilia la teva empresa, atén a les teves visites a Girona i deixa que nosaltres fem la recepció de les teves trucades.

Aquest pla inclou
  • Domicili social i fiscal i recepció de trucades
  • Recepció de paqueteria i correspondència
  • 4 hores de sala de reunions a la setmana
  • Gestió d’entrega de documentació a la recepció del centre

OFICINA VIRTUAL – PLA BÀSIC

El nostre pla més bàsic per domiciliar la seva empresa a Girona, amb servei de recepció de correspondència inclòs.

Aquest pla inclou
  • Domicili social i fiscal
  • Recepció de paquetería i correspondència
  • 1 hora de sala de reunions al mes

Vols venir a veure algún dels nostres despatxos?

Domicili Social

PLA AVANÇAT

Domicilia la teva empresa i atén a les teves visites a Girona amb les 5 hores al mes de lloguer d’oficina que inclou el pla.

Aquest pla inclou
  • Recepció de les seves trucades, i recollir l’encàrrec de forma personalitzada
  • Avís immediat de recepció de trucades via correu electrònic o WhatsApp
  • Bústia privada
  • Domicili social i fiscal i recepció de faxos al CN
  • Recollim la seva missatgeria, correspondència i paqueteria a la recepció del centre.
  • Escanejar la correspondència rebuda i enviar per mail si ho desitja el client
  • Entreguem i recollim la seva documentació a la recepció del centre
  • 5 hores de despatx o sala de juntes al mes

Fes la teva reserva:

Loading...
Powered by Bookly — WordPress Booking Plugin

Termes i concicions del lloguer per hores
  • L’arrendatari es compromet a deixar el depatx tal com se li entrega, en perfectes condicions, i és el responsable de pagar els desperfectes o perduda de materials, mobiliari i objectes avall en el punt 3 esmentats soferts durant el temps que tingui llogat el despatx.
  • L’arrendatari gaudirà dels serveis que s’ofereixen a CN, tals com, cafeteria, recepció de visites, servei de fotocòpies i sala d’espera durant el temps que tingui llogat el despatx, es detallen els preus dels serevis no inclosos amb el lloguer a l’Annex I que s’adjunta en aquest document.
  • L’arrendatari, en cap cas, podrà fer ús de la direcció del centre per rebre la seva correspondència així com tampoc podrà fer ús del telèfon centraleta com a recepció de les seves trucades si no contracte un servei de domicili social adicional amb el Centre de Negocis CN.
  • El despatx consta de: 1 taula d’escriptori, 1 cadira d’escriptori amb rodes, 1 taula rodona, 4 cadires de convidats i 1 armari.
  • Aquest contracte només és d’ arrendament, qualsevol incident ocorregut dins del despatx, serà responsabilitat de la persona que el lloga i respon davant de qualsevol dany material com a personal.
  • Les cancel·lacions o modificacións de les reserves s’han de notificar amb 12 hores d’antel·lació, del contrari PROGIRONA SERVEIS IMMOBILIARIS, SL, es reserva el dret de cobrar l’import del lloguer de forma parcial o total, excepte si fos per causa de força major.
  • El pagament de les reserves per hores sempre s'han de fer de forma anticipada.